Thursday, June 30, 2011

Kornjača – moćna ratnica


Mnogi narodi smatraju ovu životinju svetom i veruju da obezbeđuje dobro zdravlje, dugovečnost i moćnu zaštitu od mračnih silakornjaca
Prema drevnom verovanju, kornjača predstavlja univerzum i smatra se simbolom majke zemlje, vode i meseca.
Ona je takođe simbol stabilnosti, besmrtnosti, regeneracije, ali i zaštite, jer zbog svog tvrdog oklopa pruža osećaj sigurnosti.
Njeno uvlačenje u oklop označava povlačenje čoveka u sebe, odnosno zavirivanje u sopstvenu dušu, što vodi u samospoznaju i pomaže da se stekne mudrost. Mnogi u dvorište postavljaju figure kornjače da bi zaštitili porodicu od nesreće, bolesti ili magije.

Simbol plodnosti i blagostanja

Kinezi kornjaču zovu i Crna ratnica jer simboliše sreću, snagu, izdržljivost i dugovečnost. Upravo iz tog razloga, carska vojska nosila je zastavu sa zmajem i Crnom ratnicom.
Verovali su da njene noge predstavljaju četiri strane sveta, pa su u carskim grobnicama svi stubovi ukrašavani kornjačinim oklopom sa čijih se šara mogla predviđati sudbina. U antičkim vremenima, kornjača je predstavljala ženski princip i simbol plodnosti.
Istoričar Plinije Stariji meso kornjače smatrao je spasonosnim lekom protiv otrova, a budući da u sebi nosi svojstva i zemlje i vode, jer se kreće i po jednom i po drugom, ovoj životinji pripisivao je moć suzbijanja magijskih čini. Za australijske Aboridžine ona je i danas znak dobre žetve i obradive zemlje.
U alhemičarskoj simbolici kornjača je predstavljala massu confusu – prvobitnu materiju koju treba preraditi. U srednjem veku Evrpoljani su kornjaču smatrali simbolom čednosti u braku, dok je za hrišćane tog doba u ikonografiji ona bila i simbol zla i tromosti. Kod nas postoji verovanje da kornjača u snu najavljuje novu ljubav.

Zaštitni ritual

Kornjača štiti pojedinca i porodicu, a njena moć aktivira se jednostavnim ritalom koji se izvodi u vreme punog meseca. Nabaviti drvenu figuricu kornjače, staviti je na sto, oko nje napraviti krug od sedam belih sveća i unutar njega postaviti kamenčiće gorskog kristala, citrina, ametista, tirkiza i rozenkvarca.
Oko sveća napraviti krug od soli, zapaliti ih zagledati se u njihov plamen, zažmuriti i polako se opuštati. Ostati u tom položaju nekoliko minuta, a onda podići ruke ka nebu i izgovoriti sledeće reči:
“O kornjačo, mudra i stara, o kornjačo, sa srcem od zlata, o kornjačo, sa oklopom čvrstim, podari nam zdravlje i dug život. Prizivam tvoj duh, da me zaštiti od nesreće…”

3 comments:

  1. Zahvaljujem se poštovanom Monahu Fotiji iz Kruševac jer mi je pomogao da ponovo ugledam sunce, i da se radujem i smejem i imam snove u budućnost !Bio sam.pod uticajem Crne Vlaške, Magije!Ja sam danas srećan i uspešan čovek. HVALA,je malo reči, čovek je stvarno Svetac!Svi koji imaju slične probleme,i loše im ide u životu samo nek pozovu broj Vebera, ili Wacp:+381611031294.Hvala još jednom njemu i dragom Bogu.

    ReplyDelete
  2. Zdravo zelim da pohvalim vidovitu ruzu koja mi je pomogla u vezi mog deteta koje je imalo urok na sebi jos od malena..niko nije godinama mogao da mi pomogne u vezi toga sa cerkom. Muz me je ostavio samu sa detetom. I onda sam preko preporuke nasla majku Ruzu koja je jedina uspela da skine urok sa mog deteta i uspela je da mi vrati mog muza samo zahvaljujuci njoj imamo sada prelep zivot. Ako imate slicnih problema javite se njoj
    +381 61 10 14 283 VIBER

    ReplyDelete
  3. Zdravo zelim da pohvalim vidovitu ruzu koja mi je pomogla u vezi mog deteta koje je imalo urok na sebi jos od malena..niko nije godinama mogao da mi pomogne u vezi toga sa cerkom. Muz me je ostavio samu sa detetom. I onda sam preko preporuke nasla majku Ruzu koja je jedina uspela da skine urok sa mog deteta i uspela je da mi vrati mog muza samo zahvaljujuci njoj imamo sada prelep zivot. Ako imate slicnih problema javite se njoj
    +381 61 10 14 283 VIBER

    ReplyDelete